Το τοματάκι της Σάμου που έγινε ...σνακ (άρθρο στο agronews.gr)

Η Ελληνικά Θερµοκήπια Α.Ε. δηµιουργεί νέες υπεραξίες µε το προϊόν αλλά και την καινοτόµα συσκευασία Επένδυση 2 εκατ. ευρώ σε θερµοκηπιακή µονάδα
 
Το τοματάκι της Σάμου που έγινε ...σνακ

Το δρόμο για την δημιουργία νέων υπεραξιών στην αγροτική παραγωγή μέσα από την καινοτομία και τη σωστή «ανάγνωση» των τάσεων της αγοράς δείχνει το επιτυχημένο παράδειγμα της Ελληνικά Θερμοκήπια Σάμου Α.Ε.


Πρόκειται για την εταιρεία που βρίσκεται «πίσω» από τα brands Τomaccini και Solana τα οποία, κάνουν «θραύση» στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Το πρώτο, μάλιστα, από αυτά δημιούργησε μια νέα κατηγορία στην ελληνική αγορά λανσάροντας τοματάκια τύπου ελιάς (σνακ) σε πρωτοποριακές «μίνι» συσκευασίες 220 γραμμαρίων.
Όλα ξεκίνησαν το 2008, όταν ο Σαμιώτης επιχειρηματίας, Γρηγόρης Γερασίμου, με πλούσια εμπειρία στο διεθνές εμπόριο αγροτικών προϊόντων (σ.σ. για περισσότερες από δύο δεκαετίες  έζησε στην Ολλανδία) αποφάσισε να επενδύσει στην γη της πατρίδας του. Ο κ. Γερασίμου είχε «αφουγκραστεί» την ανάγκη για επώνυμη ντόπια ντομάτα η οποία, όμως, θα έπρεπε να φτάνει στον καταναλωτή σε συσκευασία «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα του σύγχρονου τρόπου ζωής. Την απόφασή του έκανε ευκολότερη το ιδανικό κλίμα του νησιού και οι εδαφολογικές συνθήκες της περιοχής Μύλοι απ’ όπου προέρχονται και τα ομώνυμα ξακουστά πορτοκάλια. Το πρότζεκτ στο οποίο κατέληξε προέβλεπε τη δημιουργία μιας θερμοκηπιακής μονάδας για την παραγωγή δυο ποικιλιών ντομάτας, «τύπου ελιάς» και σε τσαμπί (cluster type). Η αρχή έγινε με 10 στρέμματα το 2010, με προοπτική επέκτασης κατά 5 στρέμματα ετησίως μέχρις ώτου η υδροπονική μονάδα φθάσει τα 50 στρέμματα. Η επένδυση που έχει γίνει μέχρι στιγμής αγγίζει τα 2 εκατ. ευρώ τα οποία, αξίζει να σημειωθεί, αποτελούν αποκλειστικά ίδια κεφάλαια χωρίς κρατική επιχορήγηση.
Παράλληλα με τη θερμοκηπιακή εγκατάσταση, ο επιχειρηματίας βάλθηκε να δώσει νέα πνοή και στον τοπική –και σχεδόν ξεχασμένη μέχρι πριν λίγα χρόνια- ποικιλία πορτοκαλιών, δημιουργώντας ένα συσκευαστήριο στην περιοχή και δίνοντας «όνομα» («Μύλοι») στο προϊόν των παραγωγών.

Συνεργασία-κλειδί
Φυσικά, το εγχείρημα θα ήταν δύσκολο να καρποφορήσει χωρίς τις απαραίτητες συνέργιες. Σε εμπορικό επίπεδο, κομβική στάθηκε η συμφωνία με την ΑΒ Βασιλόπουλος, μέσω της οποίας αποκλειστικά γίνεται η διάθεση των δύο brands, Τοmaccini (ντομάτα τύπου ελιάς) και Solana. Η εύχρηστη, κόμπακτ συσκευασία των 220 γραμμαρίων σε συνδυασμό με το μέγεθος του καρπού κάνουν το Tomaccini ιδανικό σνακ για το σχολείο, το γραφείο κ.ο.κ. Εξ ου και η μεγάλη απήχηση που έχει στους καταναλωτές.

Σε επίπεδο τεχνογνωσίας, branding και marketing, όμως, καταλυτική ήταν η συνεργασία με την DKG Consulting η οποία έχει  διεθνή εμπειρία και γνώση πάνω στην Ολική Διαχείριση Θερμοκηπίου και Υδροπονίας καθώς και την προώθηση των τελικών προϊόντων. Ο ίδιος ο πρόεδρος της εταιρείας, Χρήστος Κατσάνος (φωτ. από την προωθητική καμπάνια του προϊόντος στα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος το καλοκαίρι του 2012) εμπλέχτηκε προσωπικά κι επέβλεψε από την αρχή μέχρι το τέλος  το πρότζεκτ για το οποίο δηλώνει σήμερα στην Agrenda «εξαιρετικά υπερήφανος». Να σημειωθεί τέλος ότι η επίβλεψη της καλλιέργειας γίνεται από τον Έλληνα γεωπόνο Παντελή Λάμπρου με τη συνδρομή κατά καιρούς του Ολλανδού εμπειρογνώμονα Bas Penning.

Πηγή: http://www.agronews.gr/news/companies/arthro/91139/to-tomataki-tis-samou-pou-egine-snak/
Blogger Template by Clairvo